Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Ida - 27 januari 2011 20:41

Detta är några dikter jag skrev för något år sen ..

Dikt 1

hon är vimmel kantig med rum

hennes sång är också dum

dessutom gillar hon skum

som är snuskigt jum.

De fanns en grann dans

som hon vann med ambulans

men hennes chans på romans är sann

som hon ej fann.


Dikt 2

en rolig prick från västermanland

gick på en sotig hand

därefter kom stöten

som han hade längtat efter röten

sedan ställde han sig med fötterna på land

och gick hand i hand


Dikt 3

idag är de mycket ljud

för de är mycket bud

huvudet sväller och sväller

hoppas på att de smäller

så jag kan få min sköna sömn

huvudet sväller och sväller

och nu smäller det så de sprakar

och bakar

nu faller sömnen in


Dikt 4

liten som jag är

hoppas jag mamma kommer här

men de ser ut som att hon stannar där

ledsen och ensam jag blev

nu tårar fick fart

och ljud kom med alldeles för hög hastighet

jag står fram för en stor fastighet

jag och min väska längtar efter frihet

snälla mamma förlåt att jag smet.


Dikt 5

här sitter jag

ensam i min dystra värld

de är som att kylan tränger sig genom allt

de är rått å svart

de ända jag ser är mörker

ett mörker jag vill inte möta

bara för dom är så söta

varför måste dom leva här

de ända jag bejär är att

min döda kompis ska vara här

för du är enda jag har kär.

Av Ida - 27 januari 2011 19:56

Jag har idag sytt på jackan min och de har trilskas med mig och så man har lyckats hinna klart lite mer :) sen efter maten så tag jag och låg på det varma golvet ett tag som var så sklnt för min rygg sen kom en syster och börja klänga på mig och babbla på som vanligt :)


Imorgon ska de bli skönt med sovmorgon, är nämligen ledig :) ska sy lite och sen vara med en vis bästa person om testa balklänningar med ... de ska bli kul :) på kvällen blir de filmkväll med några andra :) jag tror de kommer bli toppen :)


Imorse kom jag försent igen de är inte bra .. önska jag kunde bli bättre på de ...


tjo hopp från mig :P





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards