Alla inlägg under januari 2021

Av Ida - 21 januari 2021 20:29

Solen katten hej hopp sa galorsen, vad den stampar och klampar, trumman som snurrar och snurrar, vi ha stött på 2000kilos hinder. Jag vill bara de ska va lätt de är hemsk en sådan balett. Orden flyger och far jag måste ingenting just nu, men hjälp så vädret yrar och snön blåser. Jag tror de blir ännu ett kaos där ute, varmt å skönt i soffan har man det, men hur kommer lyckan då solens strålar är gömmda bakom denna tjocka dimma, å sån rimma och då plötsligt börjar hästen att simma.

Kramar och kramar känner värmen från 100år tionde bakåt i tiden, men förstår inte vad gör jag här i min konstiga dimma som bara vill imma. Fisken i vattnet är uttråkad å less, när händer de där små stunderna som man smidigt i elden så de små magiska under kommer fram. Mina vänner från stjärnorna är här, men idag har jag ingen riktig feeling, hittar stockar å grus jag små fräser på i mitt innerliga fönster, dags å städa upp sinnets ögon för att ta oss till de fina orden som vander stigen till den du vill åldras med. Putsar ögonen, städar upp mina tankar och den lilla solen tittar fram, sakta men säkert lite i taget, nu strålar tankar och flöde i en annan blomsteräng, något säger mig ha tålamod min vän, håll ut och ha tålamod, börja om försök på nytt, de finns fler sådana fiskekamrater. Min gåva till Dig där ute, ge dig själv beröm du är bra som du är, för det finns bara en unik du, ingen annan.

Tack å hej

Av Ida - 16 januari 2021 09:51

Solen katten fisken, en morgon som är underbar vaknar i min säng, ligger tittar ut genom fönstret, ljuset har ej kommit fram än, väntar dagen ska gry, sätter melodin å lyssnar på mina dansbands favoriter. Frid känner jag. Ingen stress. Saknar min dans så.

De viskar å viskar kom kom, va nyfiken. Boosta dig själv å slå på din charm så ser du andras sanna färger lättare, din intuition är med dig och talar. Håll på din tro. De ordnar sig, vill dansa mig fram och måla naturen. Glad för de jag har, ser allt i svart vitt, snön tindrar och jag ser kontrasten. Förändring är det som står för dörren, tar mitt hjärta i min hand, värnar om mig å min kropp. Det är en gåva att få vakna varje morgon å ha möjligheten att kunna uppleva en ny dag som gryr och ta mig själv på en resa som jag förundras av. Djupa andetag, ett skidspår blev början av detta 2021. Träna rörelse ligger nära. Vet inte riktigt slutdestinationen, men de är okej. Kan bara vända nästa sten och fortsätta på vägen jag är på Å nu vill jag bara dansa loss för de är de bästa som kan ta mig över molnen å vidare.

Hare bra finisar där ute.

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards