Alla inlägg under november 2012

Av Ida - 27 november 2012 17:31

nu idag har jag gjort allt för att bli klar med  en uppgif som skulle vara ca 3 sidor lång är snart klar.. imorgon börjar praktiken och det ska bli kul :) jag ska få vara i en klass 2a och vi får ser vad denna å nästa vecka har att bjuda på jag är stolt över mig själv att jag tampas med detta i livet .. jag vill bli bättre och växa till något som inte är svårt.


att tragla sig igenom saker/ uppgifter som är jobba är ju bara för man antingen inte kan eller för man har svårt för just sådana bitar. jag ska inte se mina läs och skriv svårig heter som ett hinder utan som en utmaning som att jag kan faktiskt använda i min undervisning.


tack å hej lever pastej

Av Ida - 26 november 2012 13:53

tycker detta är en fin text och har den på svenska för jag ska förstå bättre och de kopplar bättre då för mig i huvve ;) jag ställer mig dessa frågor ofta men hittar som inget svar på dem genom denna situvation .. tex varför väljer man smärta över lycka ? och kan ta en annans person tankar för vad de är värda.

 

kan erkänna jag beter mig ibland som ett litet barn bara för mot parten gör det jag vet inte hur ska man hatera detta för man ska kunna komma till en grund med olika saker. jobbigt med känslor som man inte kan hantera .. utan blir istället begravt och när de är på ytan igen vet man inte hur man ska hantera det så man bara bryter ihop  och gråter och gråter.

 

kom ihåg det är tillåtet att gråta !!

 

Den grå taket på jorden
Jo det är varade ett tag
Ta mina tankar för vad de är värda
Jag har agerat som ett barn
Enligt din åsikt, och vad är det?
Det är bara en annan synvinkel


Vad, vad kan jag inte göra?
Jag sa att jag är ledsen, ja jag är ledsen.
Jag sa att jag är ledsen, men varför?
Om jag skadar dig då jag hatar mig själv
Vill inte hata mig själv, vill inte skada dig
Varför väljer du din smärta?
Om du bara vet hur mycket jag älskar dig, älskar dig


Jag kommer inte vara din vinter
Jag kommer inte att vara någon ursäkt för att gråta
Vi kan få förlåtelse
Jag kommer att vara här


Den gamla bilden på hyllan
Jo det har varit där ett tag
En frusen bild av oss själva
Vi agerar som ett barn
Oskyldig och i trance
En dans som varade ett tag


Du läser mina ögon precis som din dagbok,
OH ihåg, kom ihåg
Tja, jag är inte en tiggare, men vad mer
Om jag skada dig, då jag hatar mig själv,
Och jag vill inte hata mig själv, vill inte skada dig
Varför väljer du att smärta?
Om du bara visste hur mycket jag älskar dig

 

Av Ida - 20 november 2012 16:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards