Alla inlägg under maj 2014

Av Ida - 28 maj 2014 15:49

Hur kan någon lära en att lära om man säger du har uppenbara problem att utrycka dig i skrift ! jag förstår inte hur man kan skicka ett mail bara sådär och anser det som rätt beslut .. jag vill aldrig känna mig kränkt igen, där någon säger jag kan inte göra det jag vill göra ... hur vågar man som mäniska att bara rakt ut utrycka det så. jag vet från en sida att hon menar bara mer än väl, men ändå om man arbetat som lärare innan och till omed säger den kurslitteratur jag läser att ingen ska behöva känna sig kränkt oavsätt situation.


Jag förstår inte hur man kan göra något sådan, tack för att det! :(  jag menar, är det meningen jag ska ha de synsättet som att inget är möjligt pga mina svårigheter .. jag rår inte ens för att jag har dessa. jag är inte här för att kunna allt från början .. jag går väl i skolan för att lära så hänsynts löst. jag tycker verkligen att det är hänsynslöst .. jag undrar hur hon tänker .. jag önskar jag får nån bukt på min uppgift sen känner jag mig inte precis sugen på att plugga mer i något sammanhang .. jag förstår vad som menas med en inre motivation/vilja .. man vill nå någonstans man vill finna sitt syfte men på mindre än en sekund var det borta .. jag har aldrig någonsin känt mig så kränkt på grund av mina svårigheter som denna dag igår .. ingen har tagit ifrån mig min eld för att kämpa på. jag menar verkligen ingen !!! och det gjorde du på en enda sekund men ett enkelt knapptryck så var allt förstört.
hur kan du påstå att du ska jobba som lärare när pedagogiken inte finns på en nivå där man kan få en jämnvikt av respons inte bara negativiteter. åhhh jag blir inge klokare  som vanligt men det du gjorde hade du inte rätten att göra.


visst kan jag acceptera att du har rätten till att ifrågasätt om det är rätt yrkesval för mig och du kan berätta vad för svårigheter du ser men inte på det tillväga gångsättet du gick .. det är absurt!!!


tack å hej

Av Ida - 16 maj 2014 14:47

Nervositet är inte min grej .. oftast ses jag som lugn och samlad inför grejer, men inte idag .. de är spännande att leva här på denna jord man vet aldrig vad som kommer att hända. jag vet inte vad man ska ta sig till ibland då man är själv och inte har nån som har tid att lyssna just då i den sekunden. jag antar att det är meningen jag ska lära mig något av det som med allt annat.


haha nu öser regnet ner ute men det är strålande sol .. ja man kan säga att det är aprilväder verkligen ... snart kommer sommaren igen ska bli så härligt .. här i norr så har det börjat knoppa och ser riktigt fint ut i träden och buskarna som börjar få liv igen:)


i sommar vill jag bli stark och frisk så jag kan börja rör på mig mer och må bra .. allt plugg tar kol på mig. Igår var det jobbiga att jjag hade ingen motivation för att skriva för jag stressar nog omedvetet och idag har jag läst lite mer och antecknat men sen tog de stopp .. fick mig en tankeställare att detta kan vara en sorts "tvingad" läsning och jag svarar inte riktigt på detta då .. jag vet att de är bra att läsa för mitt kommade yrke, men lärarna gör det nästan som för mycket och har uppgift efter uppgift .. inte gynnar de mitt läs intresse på detta sätt eller min något annat .. jag vill ju lära men jag känner inte för att läsa på detta sätt och ska måsta bli värsta marskinen för att klara av studierna på denna nivå .. jag tycker de nästan kräver för mycket ibland .. fast om jag inte är med på tåget så är jag inte ... men nog ska jag kämpa och kämpa så kanske jag kan komma i mål de är nya utmaningar som gäller alltid men dock så krävande ibland ..



Aja tack å hej trevlighelg;P

Av Ida - 13 maj 2014 22:38

jag vet inte var jag ska börja .. kvällens ämne =6

Rader...

Va jag är sugen på att skriva;)

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards