Alla inlägg under februari 2017

Av Ida - 3 februari 2017 23:25

Här är man ändå efter många om och men, jag är lyckligast på många sätt som inte jag funnit förr. Jag är fortfarande sjuk om vart annat och det är astma i en blandning av förkyldningarsom gör allt sämst och kan vara hur bra som helst en dag sedan blä dåligt igen. Jag undrar om läkarna förstår hur det påverkar mitt liv? men men skit samma de löser sig. Jag måste bara lära mig att säga ifrån och sätta hårt mot hårt istället för att återigen vara så godhjärtad och tror alla man träffar gör som man ska. Det är bra att vara påläst om hur saker och ting funkar så man har något att stå på annars är man ganska lättblåst om man träffar fel människa. 

Ikväll sitter jag och lyssnar på musik som får mig att vilja leva, jag vet dock inte vad jag vill göra just nu ... jag har mycket drömmar och funderingar som snurrar ... jag går fram och tillbaka mellan dem. Studier kommer vara tuffa oavsätt de jag väljer, men jag har nog inte återskapat mig än ... menar bestämt mig hur jag ska göra/ vara. Allt som snurrar är från ekonomi, frisör till vård yrke som fotvårdare. Jag kommeråter till dessa bekymer en annan dag.

Nu vill jag bara leva ikväll och njuta. Jag har varit hemma idag och varit sjuk, nu mår jag relativt bättre. Jag hade hemsk hosta tidigare idag som gör en så trött och slut. Det känns som om jag river ut hela mitt bröst då jag tar ifrån tårna och hostar upp det som fastnat i luftrören. Det ända jag vill är att bli frisk!!! fast astma är ju livslångt så det är inte lätt. 

Nu kommer min älskling och stör, han säger han älskar mig och ger mig en puss. Han är bäst i världen. Snart funnits i mitt liv under ett års tid. Han gör mig gladast, han ser mer än jag tror och är lika barnslig som jag. Det är lärorikt att träffa olika killar/tjejer så man vet vad man vill ha den dagen man bestämmer sig för att stadga sig med den man vill leva med i livet. jag har lärt mig så av att ha olika förhållande, det har hänt saker som jag ej trodde var möjligt... livet överaskar en alltid då man minst anar det!!! Jag är glad att 2016 gav mig den chansen att få testa något nytt. Jag antar i slutändan att jag själv skapade allt eftersom det var jag som sa ja till allt hela vägen fram!!!

Jag är asum för jag har äntligen insett varför man ska vara snäll med sig själv och tycka om sig själv. Man kommer så mycket längre i livet då !!! visst kommer också motgångar, men oftast handlar det om sin inställning och hur man tar saker och ting som kan både skapa lycka så som kaos eller ett mellan ting om man kanske inte tog så hårt på det man fick veta/höra. 

Komihåg var snäll mot dig själv !!

Nu är det snart midnatt så jag ska ta och kila till kojs sovgott mina läsare. 





Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards