Alla inlägg under februari 2014

Av Ida - 23 februari 2014 12:20

Minnen är något vi ska vara rädd och ta vara på, platsen på denna jord kan både va fylld med lycka å glädje.

Jag skriver denna text idag för jag har förlorat en av de kära hos mig. Nu är han återförenad med sin älskade fru på nytt <3 jag minns så väl då jag var liten och hade övernattning hos dom å då kunde ja inte somna denna natten. Ja gick till sidan av hans säng berättade de gick inte att sova då bjöd han mig på sockerdricka, det fanns alltid en sån där röd back med små flaskor i sen fick ja krypa ner i sänga hos hans hustru , minns så väl vad ja gjorde här näst .. jag kröp ner och kände lukten så väl att de kändes som tryckt. De va ju hans lukt, jag sa de sen högt så alla i rummet hörde och de skrattade. Sedan sov jag så gott i sängen:) de var min farmor och farfar. Dom som varit de bästa å min farfar han var en riktig spjuver till man men skulle oxå tycka väldigt klok. De var en man som verkligen gillade att läsa och skrev sina rader poesi speciellt då någon fyllde år. Att dikta det är något alla har sina utbyten av.

Jag minns så väl dansen
Tefatet bara snurra och snurra
Stekt fläsk var vi inte alla barn till en början men till sist då tiden var inne.
Att dricka kaffe var en tidig scharm du hade dina knep å knåp för att lyckas, barnen älskade dig så glatt, scharm var det bästa sedan var de dax att rida hästen heter blank rida rida ranka
Sist vi sågs sa du nå på bonska
Undrar och undrar vad de va, känner på mig något om en kvinna å dess skönhet men he må då va, hoppas min farfar till spjuver har det bra.
Solen får skina å du får sova så gott min kära farfar saknaden kommer va stor särskilt efter att få komma på besök å äta dina underbara frasvåfflor
Alla mina minnen kommer iallafall få ta plats att skina. Du är den bästa och skönaste filur ja mött, ingen människa är en lik skratt gråt å bus i all dess form och längder, de jag kommer att minnas är den fina och spjuver till farfar jag haft fått turen att lära känna, du kommer alltid ha en plats hos mig oavsätt vad som händer för du är min farfar, den enda farfar jag haft. Nu i mina ögon vilar du i frid och sover så gott ha det bra så ses vi igen en vacker dag <3

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards