Alla inlägg under juli 2019

Av Ida - 20 juli 2019 21:30

Ord vill flöda idag, och jag bara skriver, mår så underbart bra, vill bara lyft hjärat och bröstet och dela mina tankar och reflektioner från veckan. 

Din tanke styr och är kraftfull mer än du kan tror, jag har fokus på de posetiva och tror på de jag känner och hör. öppna dina sinnen och lyssna. Du måste tro på dina ideer annars kommer det inte bli bra eller hålla i längden. Man kan kalla de en viss sanning, som formas under livets gång och är inte alltid den samma. Forma dig själv och din egen lycka, tacksam idag för denna insikt och massa andra skatter jag hittat längs livets väg. Att bara vara och få ro är mitt sätt att hitta hem och göra de som får mig att sprak i alla färger. Det är livet jag ser, en äng som är grön den mysigaste färgen jag kan tänka på av en nyans av solvarmt gräs där man bara kan le å va glad , himlen så ljusblå att de är inte ett ända moln, där solen tar vid och skiftar i allt från gul,röd, orange som möter stenar och rötter som målar en harmoni av glitter och platsen där man är hemma, nu är jag hemma så tillfreds. 

Detta kan låta flumigt, men med att jag har påbörjat min yoga resa och börjat sakta men säkert meditera lite. kommer jag i kontakt med en ny värld. jag har inte varit riktigt öppen för den, men börjar komma närmare och är mer nyfiken av att lära och ändra mitt sätt jag lever på utifrån att min tro ska bära mig dit jag vill. det är mina sinnen som tar mig fram å vilja. Jag har känt och hört i veckan olika ljud som påminner mig om min pappas mamma och pappa och känns om de är nära på nå sätt, samma knarr jag hört då jag var lite har återkommit och andra grejer som min intuition sagt mig,  fick som rådgivning att lyssna med min innre hörsel å känna efter så ska se om jag kan bli lite klockare av det och vad de vill säga. 

Nu har yogan och läsandet på nya grejer fått vila någon vecka, idag kom det till mig som jag nämde innan  att jag ska tror på det jag gör och skapa kraft och min pasion utifrån det så kommer resten avsig själv, känns spännande ta sig själv på en resa och förverkliga förden så den inte bara stannar på vägen, men komihåg en paus eller vila kan ge ett nytt perspektiv som man aldrig tänkt innan. De ska få bli lite yoga i veckan och vila så jag klarar mig veckan ut och känner jag pallar jobbet, nästa vecka äntligen semester, jag längtar. 

Tack å hej för idag,
Ta en paus ibland så ni hinner njuta här och nu också!

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards