Alla inlägg under januari 2014

Av Ida - 25 januari 2014 01:51

Du borde veta bättre tusan på dig

Av Ida - 19 januari 2014 15:54

Helgen har varit bra .. har äntligen fått mer ordning i sovrummet och fixat nya gardiner och fönster lampa ... de är inte dumt å ha mamma å pappa .. äkskar dem mer än allt annat i världen :) dock har ja haft frossa hela helgen ..ack de är inte lätt ..hoppas du kan bli frisk snart ..de behövs .. har satt in alla papper i pärmar med .. känns skönt :)

Tack å hej

Av Ida - 17 januari 2014 14:21

Grupp arbete är kompliceat i veckan har jag upplevt en iritation där ett samarbete inte riktigt har funkat .. jag vette tusan hur arbetet skulle bli och så .. kändes som andra parten inte prioriterade och bara sköt detta framanför sig och jag gjorde typ 75% av arbetet .. men men min morgon blev inte bättre för det försov mig...

Men men framträdande gick åt skogen men är godkänd de ända ja behöver öva är grammatiken i engelska för att den ska bli bättre .. måste om ge mig av engelska

Aja dagen blev bättre än ja trodde då ja vaknade imorse ... allt löser sig om man tar det med en gnutta salt och gör de bästa av situationen.

Tack å hej

Av Ida - 16 januari 2014 23:32

Natten som va var intressant ... jag undrar ibland vad jag bygger mina val på .. de e inte lätt men skönt vare:)

Min förkyldning är bättre men inte frisk ännu .. ont i huvet har jag till å från men om ja tar en värktablett klarar ja ändå dagen:)

Ljust å friskt har det varit ute idag behöver nog långkalsonger på mig imorgon fast kan ju ta teckisarna oxå :) imorhon sista dagen på terminen och ska göra bort sista uppgiften då ska bli sjukt skönt;)

Framåt ska man å de kommer jag med!!
Tack å hej

Av Ida - 13 januari 2014 20:39

Jag blev less på å vara sjuk så jag fick ut en sväng å det var de bästa som finns ... la mig bara på marken i snön som kommit å tittade upp mot mörka himlen :) det fick mig att känna mig som en människa igen<3 se vad lite kyla kan göra för under:) lite ljus så som kyla kan gör mycket!!

Tack å hej

Av Ida - 13 januari 2014 16:59

livet kan vara surt ibland bättre än inget, andra kan ha det sämre. men vad vet jag .. jag lever efter att göra de rätta i livet.Jag fick frågan här om dag hur vet jag att det är rätt att göra si och så? hur handlar man rätt? vem bestämmer det?


Jag har nu under en tid funderat mycket hur ska man hitta sin plats i livet och var ska man ta vägen ibland då man känner sig hjälplös? under året har jag fått lära mig att jag bör följa min intuiton om den säger något men har lärt mig en ny sak som är nästan den viktigast av alla att känna. känna efter är knslan den jag söker. med hjälp av en god intution och att kunna känna efter och vet vad man vill ha så kommer man långt i livet.


Nu har jag sett pochontas i eftermiddag och jag kan säga främst bran filmer ha ett sådan tydligt budskap vare gäller fred och krig. och att allt och alla har känslor som man måste ta hänsyntill men främst att den rätta vägen till något inte alltid är den rätta ... under förra halvåret tappade jag mig själv en del ... viste inte vad jag skulle göra men ändå så står jag här idag fortfarande å kämpar på tå för att lärar och komma framåt.


Ja vad ska jag säga man har inte mycket att göra då man e sjuk nog kan man göra annat än att tänka. men de e de vad de leder till för mig idag .. jag har kommit en lång bit på väg.  de e bara att satsa framåt..


Jag tror alltid de bästa om människor och vill inget illa, de är inte kul när någon föräder en och tror att allt ska kunna bli bra igen.. så klart blev de som de blev .. han viste ju resultatet av de han hade gjort .. han ville ju inte att jag skulle lämna han men de han var mest rädd för hände .. jag underar hur denna värld fungerar .. de bör finnas nå mer bortom allt detta för annars skulle inte slumpen göra så att de man är mest rädd för händer .... fast samtidigt får man inte ta varandra förgivet för då e de också kört .. kommer ändå alltid älska de som va.


Jag tycker de är lite underligt att när jag gick i skolan så då alltid de som vi pratade i klassrumet hände också i samhället och de var som att de var ett samspel och nu när jag går min utbildning förstår jag varför de va så för en av lärarnas uppgifter är att fånga samhället i klassrumet. Men nu kommer de underliga att allt de min omgivning har sagt till mig och pratat om är precis vad jag nu upptäxt under de dagar jag funderat å varit sjuk ... varför säger någon de handlar om känslan .. å filmer jag väljer att se som jag inte sätt säger samma sak... jag tycker de make no sence at all ... jag kan väl bara tro på något större där ute .. menar  bör ju finnas magi för tror inte de är planerat som i skolundervisningen precis...


nu vet jag vad jag vill ha och söker iaf och känner jag hittat mig själv till en viss del igen det är som så kul ändå att upptäcka samband som kan få en till att leva för det man vill ... om man inte vet vad man vill kan de vara svårt att hitta sin väg men mycket i livet handlar nog om att övervinna rädslor för som jag sa tidigare de man e merst rädd för utsätts man för kanske för man själv ska förstå en vacker dag att de är inte så farligt att leva å att de hemskaste som kan hända behöver inte vara så farligt även fast det kan vara smärtsamt kanske att förlora nån nära. jag tycker livet kan vara brutalt hemskt .. i nästa stund kan något brutalt hemskt hända och den e bara borta. sånt är livet bara.


en ska jag har lärt mig är att det löns inte att visa illska och vara arg å ledsen men det är viktigt att veta det är okej att visa för alla är vi sårbara ändå och vet aldrig när de hugger till igen, men för de tycker jag att livet bör fyllas med glädje och trevligheter för de är så mycket man vinner på det i längden. 


Att våga säga sanningen och stå för de man gjort är det modigaste man kan göra ... och våga tro på sig själv annars kommer man inte långt .. jag älskar allt och alla i min omgivning för ni skapat den jag är idag och jag är glad för att just jag får ta del av denna värld även om man träffat på motgångar så kommer de å släppa de e jag säker på för de gör de alltid de ser jag själv till om inte vinden vill fånga mig å låta saker och ting bara hända :P


tack å hej












Av Ida - 9 januari 2014 12:11

Har fått nå skit i kroppen .. har i natt sovit nån timme bara huvet värcker å bara dunkar .. tror de kommer från ryggen men tänk om de e nå farligt vad ska man göra då ..

Aja hoppas de har nån tid ...å tar mig på allvar

Av Ida - 1 januari 2014 01:17

Det första inlägget här för i år .. just nu chillar ja i soffan hos hanna panna åå ersboda ..

I år blev det ingen nyårs kyss men har haft det bra underkvällen. Hemma hosmig blev det tre rätters middag med bästa syster och hennes kille .. jag undrar vad detta år vill ge men gillade bästa min nyårs hälsning från vännen från söder kommer bli ett kick ass år för mig :)

2013 har varit ett tungt år .. vännen gick bort, farfar sjuk, lämnade sambon min å nu står på egna ben. Finns oxå bra minnen som jag bevara för mig själv var bland annat i sthlm å hunnit med en resa till england :)

2014 mål är att klara skolan, börja träna och se proper ut å bry mig om mig själv!!

Go fortsättning alla !! Tack å hej

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards