Alla inlägg under augusti 2020

Av Ida - 26 augusti 2020 23:34

De hände nå underligt idag, var och umgicks med familjen och helt plötsligt myste katten med mig i huset, de ha hon inte gjort sen hon var liten kattunge, klart jag måste börja se den nya vidden, fundering väcker nyfikenhet alla tecken vad tyder de till. En hare och nu kattens reaktion. Sedan efter jobbet två regnbågar syntes på himlen. Mirakel så de sprakar, vad vill ja dra i för spakar. Klart jag måste våga säga ifrån, sätta ner foten. Men är också kapabel till att förlåta. Tror detta blivit till en liten gåta. Måste hitta denna låt som får mig att gråta. Men hur älslar man sig själv? De blev den nya stråfen, hur hittar du de bland allt kringel i krångel atmosfären nä nu får jag gå åter. Solen skiner, öppna upp för lite sus så blir de brus som slår om till bus.

Sova och vila nu bli de slut på denna trudelutt en riktigt underlig visa.

Sov gott

Av Ida - 24 augusti 2020 21:29

Solen är svart som natten, katten vilar i hatten, faller eller så rullar ned för backen. Älska eller hata alternativet att bara rata, finner bilden av solnedgången, lyfter min syn tänker på illusioner som får fiskar att simma som attan, haren som bara va där igen denna måndagmorgon, stön å frustar som hösten vill bara hitta hem till hjärtat. Men ack sa rösten, hitta din väg å se magin i skogen. Promenad de blev å vilken fart de snurra och surra, efter några tusen steg fann jag myggen som säger mig lugna ner dig nu så kan vi luta huvet på sne, hundra hästar fungerar inte riktigt, men komihåg att du är lika fri som fågel eller dessa hästar som åker fram, vinden fladdrar och far, ingen kan stoppa den fagra solen den skiner och skiner, det finns helt plötsligt inget som är bäcksvart i natten. Andas frisk luft här i sen kvällen får nöja mig med denna afton kvällen, jag vill känna med händer å fötter, men inga känslor som säger de som är blockerat bortom molnen. Vill känna blixtar och dunder men hur ska man finna ro så här i surr å snurr.

Bravader hur kommer de sluta denna gång hoppas med sång! Saknar dansen som är de mest befriande, små små ljus säger de kommer bli bus, kvälls rådnaden bortom skogen talar för sin egen roll hur tänkte du nu den som ser dess seder kan nu sitta lungt i båten, för nu hör jag låten.

Gonatt å sov gott alla finisar.

Av Ida - 19 augusti 2020 11:12

Va ska man göra, grejer snurrar här och där, dax att packa ner, de i lådor oj vad tiden far och flyger. skönt med lite andrum nu i två dagar, så jag hinner i kapp. åhh solen strålar lyser så här just då jag tagit mig upp, tar de som ett gott tecknen. varför känns allt så hopplöst just nu, vad vill tiden säga, det är nymåne jag vet, men jag blir så lätt rastlös, trotts jag vet vad jag ska göra, och jag ser mina versioner större och bredare än någonsin, efter denna förändring är jag nöjd med där jag ska göra det till mitt och bosätta mig. Det är värt allt känner jag, det är nu allt händer, men samtidigt sitter jag still, påminner mig själv att andas, tror det är dags för att börja om att yoga igen, har släpp på mina principer, är de bra eller dåligt ? Jag har iaf märkt av att min vänstra sida är starkare än tidigare, träna muskler är bra. 

Längtar att ta del av de jag drömmer om, innan året slut ska jag börja om att sy, börja träna mer regelbundet och öka min inkomst på något sätt, försöka läsa mer böcker om det jag finner intresse inom. Man kan lära så mycket bara man vill lyssna, apropå att lyssna, Jag försöker lyssna till min kropp och dess singnaler, de säger massor och gjort i många år, men jag har inte förstått de signaler som den sent, alla säger man vet då något är rätt, ingen annan kan veta bara du själv, jag ska tror på mig sjäv och resa mig upp, jag är värd det oändliga och de ska inte min fantasi sätta stopp för och ingen annan!! Nu kör vi låt augusti bli fantastisk !!

kramar och kärlek till livet!! 


Av Ida - 8 augusti 2020 11:34

solen katten med en virvelfart går det men vad ska detta menas med, solen katten fisken och inte känns de som solarfisken, stamar och vliar grymtar och kämpar men var är den fantastiska kissen, vet inte om hon sover eller bara tappat talan för all de där, solen lyser måste hitta feeling att kämpa med ett helt vanligt OKEJ ! men kan jag inte känna rätta rytmen vad är de som saknas då de bör spraka, hitta ro hitta frid , va dig själv klart de är så men jag har inte kontakten med mig för detta vad menas med detta, vill skriva, men inget kommer, kan känna hur det skriker i mig, vill så mycket som vanligt men allt faller ned just nu , kärlekensdag kankse handlar om kärleken till mig och inget annat. vad ser jag här och nu , vad såg jag då eller vad händer om 100 år, jag låter allt färdas och nu ska det få bli tyst en stund. jag vill, hör jag inte just nu. måste allt tala. nää nu släpper jag de här och tar mig en dvala. 

Ha en bra dag!
kramar och kärlek kan va bra att ta vara på. 

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards