Alla inlägg under december 2014

Av Ida - 30 december 2014 00:42

Varför ska jag snubbla mig själv på orden ??? Fattar inte sa det igår dagens inlägg med ... jag tror alla pusselbitar hör ihop här i livet fadt man väljer själv då man är tillgänglig för att se dem. ^^

Tack för utbytet av erfareheter och insikter finns ... men vilken idiot jag är.

Av Ida - 29 december 2014 00:25

varför ska folk kunna sätta griller i huvudet på en så det stör nattsömnen. Jag har en bästa vän som jag känner mig besviken på och jag är det för att jag i denna situvation hade förväntat mig mer av henne, Jag antar hon de senaste månaderna har måstat välja mellan sina vänner lite, kanske omedvetet.


Jag är helt enkelt besviken på dig jag vet inte vad jag ska säga ... men mina tankar säger typ jag ger dig mitt schema och visar min ledighet men får tillbaka bara en sketen halv dag vi kan ses .. Jag hade hoppats på mer iaf  kanske en inbjudan till att hälsa på över en helg eller så har ju också haft en massa ledig tid på veckan, men jag får aldrig vet hur du jobbar eller planerar i din vardag eller om du är ledig någon gång ..kanske jag måste fråga mer??. jag förstår att du bor där du bor å du har ditt liv där å jag är inte med i den vardag som förr, men ack jag känner mig inte nöjd ändå .. kanske är jag problemet eller felet ,, jag vet inte. Jag hade mer förståelse då jag bodde längre bort, men fortfarande samma situvation fast jag än bor närmre.. Jag kanske inte berättat detta för dig, men jag valde dig då jag började igen på mitt gamla jobb igen förra förra sommaren, men då stack du till din och din sambos nya länga som var 9 mil bort så avståndet ökade igen ,,,

Jag tror du påverkade mig en hel del under min senaste flinga med både det ena och det andra ... jag är ledsen för hur det slutade men jag kan inte göra något åt det som är och är sant. Jag hade mitt eget jag är tvungen att reda up som pågår för fullt. Det handlar mest om att hitta mig själv å vem jag vill vara å vad jag vill göra. jag tappade som mig själv då jag lämnade mina vänner å flyttade från min stad. Då jag blev insatt i en situvation jag aldrig trodde jag skulle möta. Bara jag får en glimt av den i mitt öga rusar hjärtat lite extra, blev kanske ett litet trauma som inte vill släppa. Jag väljer idag att leva med en som jag tycker om djupt å som jag gjort länge för att jag måste få veta varför jag valde sist att hoppa av så det inte bara var av all verde. Jag valde att lämna tåget i stormen. Jag vet att det har inte varit en lätt väg att gå och många har blivit sårade pga denna åkomma. Jag vet inte varför sånt här händer, men mitt svar är väl att jag bör finna mig själv å låta såren läka innan livet kan gå vidare.  Jag vill bara säga det hade absolut inget att göra med nå annat, saningen är den som sårar mest, men man måste kunna prata om den annars lär det aldrig kännas rätt. för den delen är allt bra att prata om så kankse man slipper sömn lösa nätter.


till Min flinga som var, vill jag säga förlåt, du är en av de finaste personer jag mött.. jag undrar än idag vad jag sa till dig på den där midsommar nattskvällen då vi vandrade hand i hand å verkade ha det så juvligt, kommer alltid att minnas för det är det värt hos mig!! Då jag senast såg dig på festen så visste jag inte vad jag skulle göra för jag visste inte om du ville säga hej å jag vågade inte heller prova ^^ men hoppas du vill prata en dag och att du inte är förjäves arg på mig. Jag vet jag var ett svin och du får se mig som ett om du vill, men då vet du iaf den riktiga sanningen, för jag var inte ärlig sist. Sanningen är svår att säga ibland men ännu svårare att inse.

gonatt

Av Ida - 14 december 2014 22:48

jag vet inte vad .. mycket är länge sen sist man vet varken in eller ut. vad ska man göra ... jag älskar att dansa jag älskar att va men jag hittar inte ron till inge av dem för dansen orkar jag inte till fullo och ro att hitta är en bit bort känns det som. hur ska man kunna veta allt å inget samtidigt . jag gillar inte ovissheten där man lever på en skör lina å man vet inte vad som händer eller vad som kommer att hända. oro skapar ingen tjänst visar bara att man är mån om någon annan eller sig själv.. var står man? var har man sig själv ? är man här eller där ? var är mitt hem ? vad vill jag ? var vill jag bo ? äre konstigt att vara så här ?

en osäkerhet finns hos alla oavsätt tid och rum, alla hanterar saker olika och bearbetar dem som de vill. massa frågor finns alltid jag vet inte vad jag vill säga mer idag men jag mår hyfsat. jag skriver en dikt nedan där av insperationen kommer från ett ljus och en person jag ser upptill.


En låga så ljus och stark som du
Brinner och brinner
Det Lyser klart och är stark
du ger oss insperation av kraft och syn
Ser en låga av viljan att leva
men samtidigt en fridfullhet
Allt har en början och ett slut
men medan lågan brinner
är du i  klar och vacker färg.


tack å hej

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards