Alla inlägg under augusti 2019

Av Ida - 26 augusti 2019 07:52

Solen finner strålar som jag aldrig sett.. Starkt och ljust strålar solen å ler inom bords. Tacksam å över denna glädje som strålar.. Känner i bröstet en obeskrivligt känsla som är varm och len på i sidan. Man kan säga en snäll känsla och framförallt levande i magin av att förändring skett. Lycka och mod, skratt och sol.

Tittade bakåt va ja skriv om ca för ett år sedan hittade ett in lägg om yoga å hur jag då hade hittat återhämtning på ett annat sätt i vardagen å jag va nyfiken på mer kunskap. Nu har helg 3 passerat på min yoga utbildning och detta är den bästa investering jag gjort detta år. De är visserligen en utmaning å klara men jag är på god väg och ska öva å läsa till nästa helg.. Ska försöka släppa prestationen å bara göra å flöda. Frodas å växa i de nya.

Den nya upplevelsen denna helg är att förstå prana som är livskraft.. Hur den små sticker i huden där de varit blockerat. Jag tror att yoga varje dag kan vara bra för att se förändring å märka av den. Ska försäkra mitt bästa å låta de komma av sig själv.
Nu är min semester slut å jobbet börjar imorgon. Jag har haft en underbar semester i år.

Solen skiner, solen skiner, dag in och dag ut. Ren livsglädje, gnistan av magi. Va väntar du på, ta solen och få livet att gnistra ännu mer och mera, sprid lugn och harmoni. Gör de du vill så du känner dig hemma å tror på dig men viktigaste av allt rikta din tanke, styr ditt liv i den mån du kan! Våga leva och andas, hitta rörelse. Ta för dig i de du vill. Skratta och le. Livet är en gåva ta vara på den då lyckorusen och busen kommer. Solen fisken katten är i solen av de finaste ljus och rus. Ta vara på varje dag, varje morgon är en gåva!

[Bild]

Av Ida - 8 augusti 2019 20:35

En kraft och fart, vill jag ska ta vind, men hur gör jag ? jag bestämmer mig att satsa och bara gör. kanske de blir inte alla rätt från början men tillslut så kan jag så länge jag öppnar sinnet till att jag vill kunna och sen kan jag. stratechier kan va bra för att nå mål och samla fokus genom att finna glädje och insperation till varför jag gör det jag gör. 

Att hitta fokus är inte alltid lätt. Känslor som tar kontroll, allt är kaos och upp och ner igen. Jag kanske vill äta kaka och ha den också, men de kan jag inte få på en gång, måste jobba för det jag värderar som viktigt här och nu. I veckan har allt bara exploderat av känslor och stress. Jag har kommit en bit iaf främst med yoga planering och ombyggnationer för mitt kök, sedan fått veta mer om min sjukdom som de inte kan säga vad de är exakt eller vad som gjort att det uppkom. Jag har måsta nekat vänner och folk som vill träffa mig för att prioripera annat, men får känslan att de inte förstår. Jag har annat att göra än att träffa dem hela tiden. Vill också hinna andas. Allt kan vara så krävande ibland, jag förstår mig inte på personer som tycker de är min uppgift att höra av mig för vissa saker ska bli av och andra tycker jag kväver mig, tex. De läser inte de jag skriver till dem som "det är mycket nu hör av mig då jag har tid". På 1-3 dagar har jag hört av vissa förmånga gånger, så då blir jag lite anti av att träffa dem. Jag tror det är viktigt vi träffar dem vi känner för att träffa, och lyssnar till sig själv vad vill jag verkligen göra idag med min tid. Jag eller du kommer inte få den tillbaka, ta vara på era drömmar och lev ut dem !! Du mår så mycket bättre om du prioriterar dig själv alltid först i de lägen där du känner att det är viktigt för dig. kom ihåg att prioritera dig själv, jag finner de svårt ibland och i dagens samhälle drunknar man i mägden av måsten och komma ihåg vad vill jag! sedan  vart är jag påväg.  Alla har sin historia, och de är värt att hitta sin prioriteringar, om det är en aktivitet eller kompis eller kanske en kär vän man vill vara med. Gör det då när chansen finns, men som tidigare sagt glöm inte vad du själv är värd! 

kram till er alla 
tack för idag ! 

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards