Alla inlägg under oktober 2018

Av Ida - 27 oktober 2018 11:38

Jag tror man kan inte leva ett liv utan mörker och sämre stunder hur mycket vi önskar. I livet vill man leva och finna sin samhörighet på något sätt, ett samspel med andra kan räcka. Andra är insnöade i sin dröm av villa Volvo familj å hund. Andra anser de har bättre saker för sig så som karriär och upptäcka världen. Det är inte lätt att bestämma sig för i vilken riktning man skapar sin väg, stigen kan vara trång å smal på vissa ställen för de är så mycket val man ska tänka på. Hur sorterar man på bästa sätt? Man kanske rangordnar och känner att de fungerar inte, sedan tittar man på tankarna upp och ner, vrider och vänder på dem innan man förstår eller begriper hur man ska göra. Jag hade gått efter de som känns rätt för mig genom att ta beslut vad är viktigast i mitt liv. Vad kan jag tolerera och inte tolerera. Därefter är valet rätt självklart i mina ögon. Alltid okej att ta tid på sig då man har det svårt att tyda hur framtiden ska bli.

Vissa saker kan man inte räkan med eller påverka. En del av livet man får acceptera. Man kan be om under och mirakel i övrigt. Livet är grymt på många sätt och vis på en sekund kan de vi älskat som mest bara försvinna där å då ska man finna sin tro på de ljusa att de kommer fler tåg bara jag själv som väljer att gräva mig ner i marken. Om man har möjligheten att börja om med någon/något innan det är försent säg ett enkelt förlåt och glöm de som var!! Det ka. Betyda så mycket mer! Så börjar man om på nytt om de är den lyckan man tror man kan finna där och då. Man kan bara ändra sina egna möjligheter sitter i viljan hos sig.

Se livet från den ljusa sidan!! Så mycket underbart kan hända!! Det är alla värda, alla kan vända bara de vill och har bestämt sig :)

Tack å hej

Av Ida - 16 oktober 2018 23:23

Solen katten fisken å allt står stilla, att va nöjd med att göra de lilla så enkelt de kan va. De är sin egen elitnivå man mätare sig med. Endel tar satts, andra håller en jämn styrka.. Åter igen är vi olika. En del kör kanske rally större del av dagen å andra har snigel race. Låter underbart då alla får vara olika. Men nu när allt är stilla är de skönt med tyst... I vanliga fall surrar det så mycket runt omkring. Nä nu ska ja sova.

Bild på natur som aldrig är en filur.
Tack å hej

Av Ida - 14 oktober 2018 12:39

Solen skiner efter aktivitet av härlig natur och ny energi har fått flöda genom solens under. Ett under jag inte kan förstå men känner djupt med. Ser andra fjärilen idag så sen in på hösten. Jag laddar upp batterierna och åter igen stilla acceptera att jag kan inte göra mer än vad jag gör och jag är bra som jag är. Naturens färg på hösten hittar jag harmoni. Hör vinden sussade å brus. Svalkade vindar och solen ger en värmande kind.

Att hitta harmoni efter stormen av en blåslagen insida är lättnaden som gör en stilla. Sinne och kropp hittar knopp och är absolut inte en flopp. Solen skiner och minen hittar gardiner som leder till minnen från gamla bilder. Bilder av ont och svåra saker där man provat för att lära hur man gör för att hitta rätt. Livet är inte lätt, men bara med motivation och vilja så kanske vi kan prova på nytt så hittar man rätt.

En omtumlande start idag men tack solen för de strålar du skiner, ljuset gör allt så mycket lättare att hitta hopp och tro att under kan Hända. Det är okej att vara ledsen lika så glad. Löven blåser på asfalten. Hör ljudet av natur som susar förbi, allt har plötsligt handlat om en stund här och nu där ingen behöver ha rätt. Solen katten fisken just nu trivs man och har hittat glädjen av att vara sig själv.

Önskar alla en underbar dag, tack å hej

Av Ida - 14 oktober 2018 10:40

Dagen känsla kommer påträngande trotts solen, glädje som skiner. känner att jag är nedslagen å blå på insidan. Benen gör ont, Känns tungt att bära, vill bara släppa på de som jag nu ett tag suddat ut till liv. Vad hände och va blev, skakar å försöker fokusera på nå annat, foserandet går inte hitta en plast för längre... Är på en planet som jag ej hamnat på tidigare, destinationen är oklar. Det är så jobbigt att hela tiden vara ovetande hur saker ska gå till.. Själv kan jag bara visa vägen... Viljan å kroppen vilsna i dimman av ovishet. Hur finner man glädjen ibland de är underligt.

Jag har förstått hur jag hittar återhämtning och lugn, men läker de alla sår? De sägs att tiden läker alla sår... Ibland har jag svårt att finna den tron på det kommer att bli bra å ovädret drar vidare. Hur stoppar man själv stormen då man själv är i det. Klart man kan alltid ta hjälp av andra de är lättare att inte bära hela bördan själv. Livet går ut på att dela med sig å inte stå ensam inge kul. Jag vill nog inte erkänna hur ja mår... Men de får mogna fram som vanligt om de inte e meningen än så får de komma sen. Inget går å tvinga fram.

Tack å hej för en stund

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards