Alla inlägg under april 2014

Av Ida - 27 april 2014 21:48

Vad menar de ? Klart jag vet vad de menar .. ingen människa förtjänar att bli kalla något illa på något sätt.. jag vet själv hur det är .. men vadå ska jag bara ignorera ??? Kan ju inte de heller nog vet jag att det är bara väl å så men jag lever inte med att någon som ställer har du nu allt? Typ 20 ggr för det är så irriterande när man är vuxen själv och kan packa sitt eget ... då närjag har fått nog säger jag till på skarpen på ett mer ofint sätt för jag vet inte vad jag ska göra ..detta har hållit på i flera år och jag blir galen .. vi kommer ingen vart

Fick höra jag har en brist i mitt språk för att kunna utrycka mig enligt en i min omgivning... fick höra en jämförelse med en politiker för han kunde tydligen föra sitt språk .. men vad då en politiker ... sant de kallar ingen fula ord å gnabbar å håller på men när de debeterar går de fram å tillbaka och kommer inge vidare långt i diskussionen ... så enligt mig tyder de på ingen bra jämförelse .. men kan dra parallellen jag kommer aldrig nån vart i de beteendet .. men tycker problemet inte skulle behöva finnas om person numer 1 hade lyssnat och accepterat det första svaret som kom upp då behöver de aldrig leda till detta!!

Tack å hej


Av Ida - 27 april 2014 21:28

Så fort jag sluter ögonen så är jag där..känner farten och dynamiken så starkt och klart, som om jag var där igen påriktigt .. känslan är obeskrivlig .. de är underbart... solen skiner klart och starkt .. allt som verkar omöjligt blir möjligt, inget kan sätta stopp!! Det är känslan som är underbar och jag bär med mig detta för att klara livet. .. Livet är en utmaning... antingen sover man eller äter å dricker, skratt, gråt kommer och går ... Dansens vind får mig att lyfta .. den glädjen som är så underbar.. det är obeskrivligt .. Jag får lusten att koppla bort verkligheten alltid då jag drar på mig skorna för dans är det bästa, då man är väl där !!

Av Ida - 26 april 2014 11:27

Ja vad ska man säga .. som vanligt vare lika kul å dansa som vanligt, rotanmarran levererar !!!

Dans är det bästa som finns så mysigt så kul så underbart:) jag hoppas dag nr2 blir lika kul :)

Alla som inte testat gå kurs och lär er de är så kul!!

Tack och hej:)

Av Ida - 17 april 2014 14:29

Jag blir cp på att skriva och refera till texter .. det är bara att läsa och skriva vad andra tycker så har man visat en bild av det man själv tycker säger de .. jag vet inte hur jag ska kunna skriva en rapport jag vet inte varför jag tycker det är svårt men kan nog ha och göra med att det är något nytt och en förändring i mitt eget tänkande och skrivande.. som är ihop kopplat med att läsa som inte heller är min starka sida.


men jag ska inte ge upp .. det är bara att lära om sig och utvecklas .. en del av livets gång. undra hur det var att leva förr, tänk er att gå i skola 6-7 år sedan börja jobba och tjäna pengar. Idag går du skola minst 9 år och till och med ännu fler år med gymnasium och högskola och universitet beroende på vad man vill utbilda sig  till de är sjukt jag vill bli klar nu helst å få börja tjäna pengar ... livet är inte lätt men men tur man kan ta student lån om man vill.. de är ändå inte så lång tid kvar två år har gått mycket fort ... aja jag klarar mig som vanligt  .. jag får se det som inga betymer


nu äre påsk och jag sitter i vardagsrummet i soffan med fötterna på bordet och drömmer mig bort livet är en dans men baraför ett  förhinder så hoppar jag inte av hästen nu ska jag börja skriva den braiga literaturgenomgången :P


tack å hej

Av Ida - 17 april 2014 13:44

Jag känner saknaden av vad jag har hemma hos mig.. Jag har idag insett jag mår bäst hemma hos mig .. och mitt föräldrahem är inte mitt hem längre utan jag gillar det bättre där jag har min lägenhet. nu har jag åter ingen lust å plugga vad ska jag ta mig till går inte liksom hamna här varje gång då gjort klart en ny uppgift .. de är kämpigt men ändå ganska kul och intressant .. saknar att ha ett jobb,  längtar till i sommar. varför ska kunskap vara så jobbigt att ta till sig ? det är svårt att lära om man själv inte mår så bra ..


Jag mår bra och lever men är inte helt frisk är lite irriterande att de inte vill ge sig jag vet inte vad som kommer att ske framöver men jag hoppas på bättre tider och jag vill bli frisk så jag får kunna börja leva igen .. känns som någon vill lära mig en läxa och vill straffa mig med denna hosta för att jag ska bara inse att det är viktigt att ta vara på mig själv och motion och mat är de viktigaste bitarna i mitt liv eftersom jag sitter så mycket still om dagarna nu när jag går skola .. de är inte lätt men jag kommer verkligen ta vara på det jag har i mitt liv då jag blir frisk .. jag vill träna och må bra och kunna leva å njuta av livet. Det kanske är därför vi lever.. vem vet jag har iaf tron på det !!


Jag försöker att  mysa varje sekund av livet, man ska ta vara på de chanser man får... slumpen kan vara det bästa här i livet ... när man minst annar det så händer det mest oväntade. Jag älskar livet trots allt som kan hända för jag vet att de underbara jag möt och kommer möta slår inget som är så underbart att ha den känslan som gör allt till det bästa:D  Jag älskar allt å alla i min omgivning även om det inte verkar som det så är det såå.


Igår kväll blev det att basta var riktigt skönt .. jag borde göra det oftare får bli i sommar och vill åka till stugan och bada som vanligt. Jag älskar att bada, de är så kul. :)


Nu blev det svårt att skriva igen .. det hade varit jätteskönt bara ligga i sängen och höra hur musiken ta fart och får en att sväva på moln. att sväva på moln vara länge sen .. jag tror de var senast på balen jag på riktigt kände mig bland molnen.. jag vet att jag kommer bli frisk jag känner det på mig .. och då kommer jag åter igen finna något som får mig att sväva på moln.


Saknar också en annan sak som får mig att slappna, det är det bästa. Jag vet inte vad jag skulle göra utan de ibland. Det är asum om man är med rättperson de vill säga .. då kan det till och med vara underbart.. underliget vad vi människor kan göra, vi kan bryta ut i både skratt, gråt eller panik. Jag föredrar skratt å glädje som de flesta gör.

som sagt det är det bästa om tar vara på det man har och gör det bästa av det.


tack å hej

Av Ida - 5 april 2014 19:37

jag vet inte ett fnatt alls ikväll jag vet inte vad .. är så arg å bannad i huvet.. jag ogillar dig så massa jag vill han ska ställa upp för mig men häpp han e en skit hög som de flesta andra jag e så rasande åååå jag vill avreagera mig men får ju inte dansa å anstränga mig, de e sämst jag hatar sitta i min lgh och inte göra nå ... åååå bläää du kan ju iaf kommunicera nähä och du kan ju dra åt flanders å nu är du raderad från mig se de så .. kommer hädan efter utnyttja dig som skjuts vid danser inge annat om du ringer ska jag hela tiden bara säga nej nej nej så kan du få veta hur det känns, jag ogillar dig!!!


tack å hej



Av Ida - 4 april 2014 21:46

sol vin och vattnet, så fint och underbart .. jag har så mycket att ge men har liksom fasnat här på min punkt i universum som e knas från min sida som vanligt.


jag vill så mycket jag vill så mycket men kan inte nu eller kan kan man alltid ska bara bli klar med plugget i helgen nu


tack å hej

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards