Alla inlägg under september 2019

Av Ida - 30 september 2019 19:31

Sitter och åker tåg idag.. Blivit läsa en del och lyssna på pianomusik och andra rofulla toner. Solen katten fisken skiner åter igen. Det blir mer och mer tydligt vem jag är å var jag hör hemma. Jag är inte skapad för att leva i dagens samhälle i all stress å finess. De simpla livet, ta de pö om pö och söka nya kunskaper om mig som människa å vad jag kan göra med min kraft och energi.. Påverkar den på olika sätt posetivt hur ja väljer av den mat jag finner så energin räcker till. Jag vill lära mer å ta emot, komma längre i min tanke, mitt värde är bara. Min fantasi som sätter stopp för, det har slagit mig massor i helgen av en helg borta från vardagen.. De ja stör mig på hos en människa är min egen spegelbild. Sedan vad trevligt de är å vara med människor som inte sitter med en telefon hela tiden.

Jag har oxå hållit min första yoga klass hatha traditionell yoga. Innan jag skulle hålla den var jag nervös å rädd efter som tänk om man blir utpekad och gör fel.. Insåg då jag såg din hjärna på SVT play att i avsnitt om stress, så är det mitt överlevnadskydd som slårtill där och då. Man vill inte bli utpekad och utesluten från en gemenskap. Det vill ingen å förr i tiden om man blev det då blev man ensam och då klarade man sig inte att överleva. Insåg då det är inte dagens samhälle och jag bli inte ensam så behöver inte vara rädd för att bli utpekad jag klara mig ändå å om de händer ska jag ändå fortsätta med min grej finns alltid de som gillar en och ogillar en. Det är bra att alla ha ett val de kan gå där ifrån om de inte uppskattar eller vill vara med... Alla har ett val. Man kan göra de på både bra å dåliga sätt, det är du själv som skapar hur det blir, du har alltid ett val!

Fick tips av en gosjäl att planera min tillvaro med mål, å sedan reflektera om föregående månad va ha den innehållit utifrån olika kategorier, 5st. jag tid, hälsa, jobb, relationer, vila. Och för kommande månad sätter upp mindre mål var vill jag vara å hinna mer av. Sedan vid början ska man oxå sätta lite större mål. Tycker det låter som en bra idé för att hitta balans i sin vardag för sig själv å lättare ha översig på sin självmedvetenhet hur är det igentligen och hur mår jag?

Hoppas alla haft en go å glad helg
Kram på er!

Av Ida - 9 september 2019 21:27

Helgen har passerat och måndagkväll av alla dagar är här och nu. Jag har som vanligt fått lite gjort genom att tvättat upp all tvätt och stannat av efter jobbet och kollat på lite ärenden. Jag har en känsla av att det flyter på idag och att jag har mer energi idag än igår. Reflekterar över hur rakt jag kan sitta på golvet och känns som ryggen gör som den ska, det har nog lönat sig att yoga och mediterat som tränar upp musklerna. Jag är bara förvånad att de känns så kul å bra! 

Nu en ny vecka och fokus blir yoga övande på att leda olika moment i pass och prova mig fram för mig själv. sedan kommer de som de blir, ska grunna lite mer själv va ja ska hinna, men huvudfokus på yoga är det! jag vill känna mig förbered nästa gång vi har träff, det börjar dra ihop sig om man inte gör något. Jag kan detta och vill klara det, känna mig trygg i det jag gör. 

Att skriva är underbart, ett bra sätt som nu hur jag vill beskriva min fokus, hit är jag påväg och säger vad jag vill klara! Målet blir så mycket tydligare vart jag är påväg, hinner till och med tänka och reflektera och inte bara göra. lär mig mer by heart än att de bara passerar. Nu får jag tanken av att vi männskor är underbart fachinerade ändå, hur vi är känslomässigt och i hur vi agerar och uppfattar livet. Det är helt unikt på många sätt och vis. 

Du är unik och underbar på ditt eget sätt ta de med dig, spelar ingen roll vad andra säger. Lyssna på dig själv! Tro på dig och gå din egen väg där du finner det som talar för dig! 

Tack å hej för idag

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards