Direktlänk till inlägg 30 september 2019

Insikter, hemma som fisken i vattnet

Av Ida - 30 september 2019 19:31

Sitter och åker tåg idag.. Blivit läsa en del och lyssna på pianomusik och andra rofulla toner. Solen katten fisken skiner åter igen. Det blir mer och mer tydligt vem jag är å var jag hör hemma. Jag är inte skapad för att leva i dagens samhälle i all stress å finess. De simpla livet, ta de pö om pö och söka nya kunskaper om mig som människa å vad jag kan göra med min kraft och energi.. Påverkar den på olika sätt posetivt hur ja väljer av den mat jag finner så energin räcker till. Jag vill lära mer å ta emot, komma längre i min tanke, mitt värde är bara. Min fantasi som sätter stopp för, det har slagit mig massor i helgen av en helg borta från vardagen.. De ja stör mig på hos en människa är min egen spegelbild. Sedan vad trevligt de är å vara med människor som inte sitter med en telefon hela tiden.

Jag har oxå hållit min första yoga klass hatha traditionell yoga. Innan jag skulle hålla den var jag nervös å rädd efter som tänk om man blir utpekad och gör fel.. Insåg då jag såg din hjärna på SVT play att i avsnitt om stress, så är det mitt överlevnadskydd som slårtill där och då. Man vill inte bli utpekad och utesluten från en gemenskap. Det vill ingen å förr i tiden om man blev det då blev man ensam och då klarade man sig inte att överleva. Insåg då det är inte dagens samhälle och jag bli inte ensam så behöver inte vara rädd för att bli utpekad jag klara mig ändå å om de händer ska jag ändå fortsätta med min grej finns alltid de som gillar en och ogillar en. Det är bra att alla ha ett val de kan gå där ifrån om de inte uppskattar eller vill vara med... Alla har ett val. Man kan göra de på både bra å dåliga sätt, det är du själv som skapar hur det blir, du har alltid ett val!

Fick tips av en gosjäl att planera min tillvaro med mål, å sedan reflektera om föregående månad va ha den innehållit utifrån olika kategorier, 5st. jag tid, hälsa, jobb, relationer, vila. Och för kommande månad sätter upp mindre mål var vill jag vara å hinna mer av. Sedan vid början ska man oxå sätta lite större mål. Tycker det låter som en bra idé för att hitta balans i sin vardag för sig själv å lättare ha översig på sin självmedvetenhet hur är det igentligen och hur mår jag?

Hoppas alla haft en go å glad helg
Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - Måndag 1 jan 05:59

Hej jag har en nt talat på en tid, nu är det dags. Talet för rosen finns dokumenterat. Nu är det dags för dreamers år. Nu ska det fram dolda kunskaper som du burit på. Dags å skina som solen. Tro på det, lev på det, då blir det verklighet. Så som jag...

Av Ida - 28 juli 2022 22:01

Jag vet inte var jag ska börja idag, en sorg som jag har vetat om länge nu skall komma, har kommit. Min finaste å käraste mormor har börjat sin nya resa och lämnat detta jordeliv. Jag är ännu bedövad av nyheten och kan inte forma varken min tanke om ...

Av Ida - 2 april 2022 10:15

Jag har fått många insikter i veckan, man ska vara snäll men aldrig så de skadar en själv, ser vissa val jag ev kan göra kommer skada mig mer än jag kan förstå idag pga den bild som finns idag så jag måste bryta mitt mönster, att byta miljö löser int...

Av Ida - 18 mars 2022 16:02

I mitt förra inlägg tog plats och sa detta är jag men jag tror jag glömt den del av bilden , jag måste ju oxå visa hästen vart vi ska och vad jag vill, hur jag gör kan ju den andra omöjligt veta om jag inte tar upp saker, om jag säger de är vår resa ...

Av Ida - 12 mars 2022 20:01


Nu har jag haft en underbar helg, med dans och skidtur och sol. Men jag är besviken på hästen i mitt liv som gång på gång vill göra de den tänker och göra de den är van, jag får inte andrum av att finnas å om jag prioriterar de som är viktigt för mig...

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards