Alla inlägg under september 2018

Av Ida - 28 september 2018 01:23

Hej hopp alla

Roligt att för ta del av vardagen, roligt mysa och pysa vid tvn då hösten kommer in. Film å serier tar plats och man får lite mer vila. Lugn och ro.

Sovgott alla i höst mörkret.

Av Ida - 17 september 2018 23:07

Jadå är man hemma på ett nytt ställe igen.. Lyckas packa upp det mesta men lite kvar. Kaos med kartonger. Måste avveckla en del... Antar de är en fas i livet också att lära känna. Man kan inte ha kvar allt trotts en känsla som säger du e så fin eller vilket fint minne från någon. Släkting. Ska sortera och rensa :)

Känner mig starkare och piggare trotts mycket annat som har hänt. Som sorg och svek å dess draman. Jag ska göra mitt nya ställe till en mysig plats där jag trivs blandat med nå smått å gott.

Jag är glad och tacksam för jag kan då jag vill och inser glädjen i att kunna bara nöja mig själv just nu. Det känns som enorm skillnad då jag tänker på hur det var att bara andras förr. Mitt nya intresse för yoga har gett mig en ny insikt i att reflektera över hur kropp och sinne talar med varandra. De knoppen förtränger de minns kroppen. Finner en stillhet i att hitta lugnt här och nu stund vis. Ger allt de jag behöver just nu.

Sov gott alla :)

Bjuder på en bild där man kan flyta bort å bara va en stund. En fridfullhet för mig

Av Ida - 13 september 2018 22:25

Imorgon då kommer de, första dagen igen då man ska bo själv igen. Så skönt och intressant. Love me and all around Me. Gonatt å sovgott

Av Ida - 1 september 2018 02:30

När vi själva spelar oss ett spratt av de bråk man har där minnet sviktar. Oftast kommer man inte ihåg vad som hände eller minns hur saker och ting var då ett bråk började. Att prata om det i efterhand... Så Ibland måste man krypa till korset och erkänna de som hänt andra gånger är de motparten som behöver det. Hur de nu än va så minns man olika och tjafsar om det istället...Lite skrattretande å tappa bort tråden då. Vilken soppa.

Jag tycker olika uppfattningar av minne och rädslor är jobbigt ännu värre då den andra kan vara envis och flyr så fort saker eskalerar å tycker de är jobbigt... Man hittar nog inte ett bekymmer fritt liv.

Min inställning anser jag skapar vad som blir frammanför mig och de kan påverka allt. En rädsla i sådan situationer kan skapa större problem än vad man tror... Möt era rädslor glöm inte bort dem. Själv har jag sprungit från flera rädslor innan jag verkligen förstått att jag har gjort det. Idag när jag stöter på problem försöker jag ta tag i dem så man kan vara glad och positiv istället för att hamna i negativa tanke banor.

Tack å hej

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards