Alla inlägg den 1 oktober 2020

Av Ida - 1 oktober 2020 22:54

Solen katten fisken sitter kanske med disken, å åter igen hoppat på risken, fullmånens eld, lyser upp bland mörkret, den tysta kvällen gör de suddigt och luddigt, hur ser man svar från stjärnorna ikväll, vrider och vänder på elden som speglar kvällshimlen. Tankarna kommer och går, ser hur lågan kämpar för att hitta glöden å ge farten, då lugnet kommer ökar farten, såg ut som glappkontakt då lågan flammar upp och sedan försvinner å drycker upp på andra sidan, de liknar mina känsloill som nu får ro till vattnet å fundera ut va som inte klaffa då hon blev het till massor, det går ej beskriva med 10000 tals ord, röd som man va svalka vattnet bra, tankar surrar å surrar nu lämnar vi de bakom oss å lämnar ett tomtfat som kan fyllas med nya bomber och granater stockar å stenar. Det Känndes fint att sitta vid elden som säger en så mycket ord bara om man är redo att höra å titta djupt in i den. Idag va de svårt å höra, ska prova med mer motion å yoga så når jag min fiskeöring som drömmer om, solen bortom bergen, de finns mer att se, låt oss börja ge efter, slappna av i kropp och sinne, då flyger vi på upptäcks färd, hatten jag tar med på jakten nu blir det gonatten här för mig i slottet som får mig att tindra. Sov gott finisar.

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards