Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Ida - 27 februari 2015 12:39

Nu går det upp ett ljust .... jag kan se bilden klart .. jag förstår varför jag handlade som jag gjorde i höstas och ser bilden av dig hur och var du stod ... jag ville så gärna gå frammåt med dig ... nu inse jag du var den finsate och sköraste tråden jag kunde ha hittat .. med de menar jag något unikt och sällsynt som såg mig barab mig ... en tjej som var nyfiken på vägen framåt,men ack ack jag förstörde det vi hade genom att backa, genom att säga de där fula och hemska orden som jag inte alls menade .. det är lätt hänt att mycket sägs, men man menar det inte då illskan och sårbarheten visar sig. Rädslor gör oss starkare om vi kan över vinna dem. jag ville ha ett förhållande med han jag hade hittat  och jag förstår varför jag på fyllan kunde säga det och gjorde det officielt .. jag kunde släppa mina hämningar och rädslor.. jag kunde leva som om jag aldrig bilvit sårad tidigare. När jag kom tbx till verkligheten kom mina rädslor omedvetet fram och fick mig till att göra det hemska, det fula, som jag idag inte hade velat göra.


Jag måste acceptera att jag är mänsklig, jag måste förlåta mig själv för det jag gjort bara för att jag ska kunna leva med mig själv. Jag måste också lära mig att uppskatta mig själv för att kunna släppa på tidigare hinder som har kommit i vägen för mig. Det finns folk i min omgiving som jag vet gillar mig och tycker om mig så det enda jag skagöra är att byta min syn mot lite av andras perspektiv som kan hjälpa mig att hantera detta så jag kan leva som jag tycker jag förtjänar .. och kan få in se hur mycket jag är egentligen värd. jag tycker alla som tar del av detta det är viktigt att ni tänker på er själva och faktiskt ser det posetiva med era egenskaper för det finns bara en som du och en som jag. Det ska man ta vara på! Det är tungt och kan vara tufft att ta sig an utmaning att Le som du aldrig gråtit. Kämpa som om du aldrig har förlorat. Älska som om du aldrig blivit sårad och lev som om du kommer att dö imorgon. Jag tror man vinner mer på att försöka än att stanna kvar i träsket av negativitet för det tar massa onödig energi från oss som vi kan använda till det vi älskar att göra istället. 

Jag är stolt över vem jag är och jag är värd så mycket mer än jag tror .. det är bara jag själv som sätter stop för hur mycket jag vill kunna åstakomma och min inställning påverkar hur man hanterar allt. kom ihåg du är alltid nr ett och uppskatta dig och din omgiving .. hemskt nog kan det allt vara borta på mindre än en sekund på grund av din eller någons handling så åter igen


Le som du aldrig gråtit.
Kämpa som om du aldrig har förlorat.
Älska som om du aldrig blivit sårad
och lev som om du kommer att dö imorgon.


tack och hej :)

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards