Direktlänk till inlägg 23 juni 2019

solen lyser trotts oväder som kommer och går

Av Ida - 23 juni 2019 16:06

Tiden går och nu har midsommarhelgen passerat, den har varit underbar med nära vänner och familj. Vi åker till stugan dit där vattnet och naturen får harmonera.  Jag och en kompis anländer fredagsafton och det blåser medan solen är uppe, vi chillar och hänger på bryggan och skålar in helgen med en fin cider, kändes festligt. Det är så skönt att ibland bara få va å bara göra, sedan ett par timmar senare anländer fler som är med oss under denna helg. De va lite sena kan man tycka, men de har sin charm också. Därefter blev det en fin grillad middag och sedan kom lite åska och vi förlorade strömmen ett par timmar, men vi hade så kul ändå. Stämmningen och harmonin går inte att beskriva. vi hann också med att åka båt och jag fick fisk nästan hela tiden under båtturen. Jag fick en stor aborre som jag inte kan förstå att den kom å fastna på min krok. sedan blev det nattbad och åka ring efter båt. Det är så mysigt att vara vid vattnet å må bra, senare på kvällen hann  vi också med att spela uno som gav både skratt och glada minner.

Så kul och underbart bra midssommar var. Jag strålar av glädje, de är så kul att äntligen kunna vara här och ta vara på de magiska stunder som bygger våra berg och broar till vart vi är påväg, som ger kroppen och själen den här livsenergin, jag ska vara här och leva, vill va den som är här och främjar det som är det positiva. sedan kommer  insikter och insperation från olika vägvisare här i livet allt från en som varit där tidigare till fina texter man läser, det hjälper till att bena ut vad som är nu och hur går jag vägen framåt, har under helgen fått möta att allt är som det ska till att uppleva magi i fantastiska stunder där lyckan lever till att det är dags att lämna det gamla bakom sig och göra klockare val för en själv och här idag inser man att man ska gå sin väg själv, att man är redo att forma den. Jag har länge känt att jag vet ett hum vad jag vill men inte kunna ta på det konkret. Tidigare har det varit med någon jag vandrat eller följt bakom andras vägar, men det är dags att säga det jag vill och leva som jag vill. Det ska inte någon annan berätta för mig eller dig !! Jag tycker sånt här är svårt och gillar inte då jag inte vet vad som ska hända. Det är förstort vissa saker och det går inte förbereda sig alltid, som man vill i grund och botten. Det går väl bra med små saker som är otydliga, men vi är människor trotts allt, förändring kommer varesig vi vill eller inte, det är bra att börja acceptera det redan nu, Det blir lättare längs vägen som skall komma. jag vet inte hur mycket tid jag har här på denna jord, men jag vill leva i en harmoni som har färger av underbara toner, det säger här är jag och jag vill stanna!! Ibland får man inte välja ändå så passa på att välj din väg då du har möjligheten, det vara i ett ögonblick som inte kommer igen. 

Jag har länge levt där jag ser sanningen i vissa relationer där jag blir skadad och kommer i kläm på flera sätt, jag brukar ändå säga ifrån och berätta hur jag upplever det som händer/ hänt. Motpart i relationen förlåter och ber om ursäkt, men sedan upprepas samma mönster igen, antingen kvävs jag på luft och får inte min plats jag behöver som egentid och jag ber om hela tiden. Annars handlar det om att jag säger en sak och gör en annan som kan skada mig eller andra. Både du sjäv och andra kan fara illa både fysikst och psykiskt. Att leva i sanning kommer man långt med i alla fall, det ska jag försöka upprätthålla från och med idag och frammåt. om man inte gör det så skadar man sig själv i längden och det är jag inte värd eller någon annan. varför förstöra sig själv då du själv kan välja att inte! om någon annan skadrar dig, går något åt det, du är värd allt du kan föreställa dig, Det är bara din tankekraft som sätter stopp för det!! 

Ny vecka imorgon och nya möjligheter, upp upp och iväg!
Tack och hej. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - Måndag 1 jan 05:59

Hej jag har en nt talat på en tid, nu är det dags. Talet för rosen finns dokumenterat. Nu är det dags för dreamers år. Nu ska det fram dolda kunskaper som du burit på. Dags å skina som solen. Tro på det, lev på det, då blir det verklighet. Så som jag...

Av Ida - 28 juli 2022 22:01

Jag vet inte var jag ska börja idag, en sorg som jag har vetat om länge nu skall komma, har kommit. Min finaste å käraste mormor har börjat sin nya resa och lämnat detta jordeliv. Jag är ännu bedövad av nyheten och kan inte forma varken min tanke om ...

Av Ida - 2 april 2022 10:15

Jag har fått många insikter i veckan, man ska vara snäll men aldrig så de skadar en själv, ser vissa val jag ev kan göra kommer skada mig mer än jag kan förstå idag pga den bild som finns idag så jag måste bryta mitt mönster, att byta miljö löser int...

Av Ida - 18 mars 2022 16:02

I mitt förra inlägg tog plats och sa detta är jag men jag tror jag glömt den del av bilden , jag måste ju oxå visa hästen vart vi ska och vad jag vill, hur jag gör kan ju den andra omöjligt veta om jag inte tar upp saker, om jag säger de är vår resa ...

Av Ida - 12 mars 2022 20:01


Nu har jag haft en underbar helg, med dans och skidtur och sol. Men jag är besviken på hästen i mitt liv som gång på gång vill göra de den tänker och göra de den är van, jag får inte andrum av att finnas å om jag prioriterar de som är viktigt för mig...

Presentation

Hej
Fråga dig själv vad du gör idag gör att du kommer närmre där du vill vara imorgon

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards